Dersin Adı | İletişim Çalışmalarında Yöntem |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 501 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere iletişim çalışmalarında kullanılan temel metodolojik yaklaşımlar ile bunlara bağlı olarak ortaya çıkan araştırma yöntemlerini tanıtmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere iletişim çalışmalarında kullanılan temel metodolojik yaklaşımlar ile bunlara bağlı olarak ortaya çıkan araştırma yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Araştırma Felsefesi | Carson, D., Gilmore, A., Perry, C., & Gronhaug, K. (2001). Qualitative marketing research. Sage. Chapter 1 Philosophy of Research (book available in library as electronic resource) ISBN: 9781299642331 |
3 | Araştırma Sorusu Oluşturma | https://writingcenter.gmu.edu/guides/how-to-write-a-research-question https://libguides.gwu.edu/research/question http://sherman.library.nova.edu/sites/tutorials/wp-content/blogs.dir/25/files/2013/09/Creating-a-Research-Question.pdf |
4 | Niteliksel Pazarlama Araştırması: Odak Grup | Carson, D., Gilmore, A., Perry, C., & Gronhaug, K. (2001). Qualitative marketing research. Sage. Chapter 8 Focus Group Interviewing (book available in library as electronic resource) ISBN: 9781299642331 |
5 | Niteliksel Pazarlama Araştırması: Tüketici İçgörüsü | Parker, J., Koslow, S., Ang, L., & Tevi, A. (2021). How Does Consumer Insight Support The Leap to a Creative Idea?: Inside the Creative Process: Shifting the Advertising Appeal from Functional to Emotional. Journal of Advertising Research, 61(1), 30-43. 4 11 21 |
6 | Projektif Teknikler | Campos, A. C., Do Nascimento, T. B., De Oliveira, F. H., Boas, L. H. D. B. V., & De Rezende, D. C. (2020). " Before alone or (well) accompanied"? The Use of Projective Marketing Techniques. The Qualitative Report, 25(2), 471-486 |
7 | Derinlemesine Görüşme | Berger, A. A. (2018). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications. Chapter 8 ISBN-13: 978-1452256573 |
8 | Gözlem Çalışmaları | Carson, D., Gilmore, A., Perry, C., & Gronhaug, K. (2001). Qualitative marketing research. Sage. Chapter 9 Observation Studies (book available in library as electronic resource) ISBN: 9781299642331 |
9 | Anket | Konuk ve Atölye Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches.Chapter 10 Survey Research ISBN: 9780205615964 |
10 | Vize | |
11 | Deney | Malhotra, N., Hall, J., Shaw, M., & Oppenheim, P. (2006). Marketing research: An applied orientation. Pearson Education Australia. Chapter 7 Causal Research ISBN-13: 978-0134734842 |
12 | Büyük Veri | Konuk ve atölye çalışması |
13 | İçerik Analizi | Sloan, L. and Quan-Haase, A. (eds.) (2017). The SAGE Handbook of Social Media Research Methods ISBN: 9781473983847 Chapter 15 |
14 | Postpozitivizm ve Pozitivizm | Alakwe, K. (2017). Positivism and knowledge inquiry: From scientific method to media and communication research. Specialty Journal of Humanities and Cultural Science, 2(3), 38-46. |
15 | Veri Analizi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Telafi |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 30 |
Proje | 3 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 9 | |
Proje | 3 | 26 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. | X | ||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. | X | ||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
| X | ||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. | X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. | X | ||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest