DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İletişim Çalışmalarında Yöntem
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 501
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilere iletişim çalışmalarında kullanılan temel metodolojik yaklaşımlar ile bunlara bağlı olarak ortaya çıkan araştırma yöntemlerini tanıtmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ontoloji epistemolji metodoloji konularında temel kavramsal ayrım noktalarını vurgulayabilecektir.
  • İletişim çalışmalarında tartışılan temel sorunsallar eşliğinde öne çıkan metodolojik kırılma noktalarını karşılaştırabilecektir
  • Pozitivist ve postpozitivist metodolojinin temel ayrım noktalarını analiz edebilecektir
  • Modern ve pozitivist epistemolojinin ana sorunsallarına bağlı olarak irdelenen araştırma konu ve projelerini tartışabilecektir.
  • Niceliksel ve niteliksel yöntemlerin kullanım alanlarını ayırt edebilecektir.
  • İçerik analizinin iletişim çalışmalarında kullanım alanlarını karşılaştırarak bu yöntemi araştırma projelerinde uygulayabileceklerdir.
  • Anket araştırmasının temel özelliklerini ve avantajlarını değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere iletişim çalışmalarında kullanılan temel metodolojik yaklaşımlar ile bunlara bağlı olarak ortaya çıkan araştırma yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Araştırma Felsefesi Carson, D., Gilmore, A., Perry, C., & Gronhaug, K. (2001). Qualitative marketing research. Sage. Chapter 1 Philosophy of Research (book available in library as electronic resource) ISBN: 9781299642331
3 Araştırma Sorusu Oluşturma https://writingcenter.gmu.edu/guides/how-to-write-a-research-question https://libguides.gwu.edu/research/question http://sherman.library.nova.edu/sites/tutorials/wp-content/blogs.dir/25/files/2013/09/Creating-a-Research-Question.pdf
4 Niteliksel Pazarlama Araştırması: Odak Grup Carson, D., Gilmore, A., Perry, C., & Gronhaug, K. (2001). Qualitative marketing research. Sage. Chapter 8 Focus Group Interviewing (book available in library as electronic resource) ISBN: 9781299642331
5 Niteliksel Pazarlama Araştırması: Tüketici İçgörüsü Parker, J., Koslow, S., Ang, L., & Tevi, A. (2021). How Does Consumer Insight Support The Leap to a Creative Idea?: Inside the Creative Process: Shifting the Advertising Appeal from Functional to Emotional. Journal of Advertising Research, 61(1), 30-43. 4 11 21
6 Projektif Teknikler Campos, A. C., Do Nascimento, T. B., De Oliveira, F. H., Boas, L. H. D. B. V., & De Rezende, D. C. (2020). " Before alone or (well) accompanied"? The Use of Projective Marketing Techniques. The Qualitative Report, 25(2), 471-486
7 Derinlemesine Görüşme Berger, A. A. (2018). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications. Chapter 8 ISBN-13: 978-1452256573
8 Gözlem Çalışmaları Carson, D., Gilmore, A., Perry, C., & Gronhaug, K. (2001). Qualitative marketing research. Sage. Chapter 9 Observation Studies (book available in library as electronic resource) ISBN: 9781299642331
9 Anket Konuk ve Atölye Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches.Chapter 10 Survey Research ISBN: 9780205615964
10 Vize
11 Deney Malhotra, N., Hall, J., Shaw, M., & Oppenheim, P. (2006). Marketing research: An applied orientation. Pearson Education Australia. Chapter 7 Causal Research ISBN-13: 978-0134734842
12 Büyük Veri Konuk ve atölye çalışması
13 İçerik Analizi Sloan, L. and Quan-Haase, A. (eds.) (2017). The SAGE Handbook of Social Media Research Methods ISBN: 9781473983847 Chapter 15
14 Postpozitivizm ve Pozitivizm Alakwe, K. (2017). Positivism and knowledge inquiry: From scientific method to media and communication research. Specialty Journal of Humanities and Cultural Science, 2(3), 38-46.
15 Veri Analizi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi Telafi
Ders Kitabı

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 Hallett, R. E., & Barber, K. (2014). Ethnographic research in a cyber era. Journal of Contemporary Ethnography43(3), 306-330.

Kozinets, R. V. (2002). The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities. Journal of marketing research39(1), 61-72.

Zhang, K., Bhattacharyya, S., & Ram, S. (2016). Large-Scale Network Analysis for Online Social Brand Advertising. Mis Quarterly40(4).

Maslowska, E., Segijn, C. M., Vakeel, K. A., & Viswanathan, V. (2020). How consumers attend to online reviews: an eye-tracking and network analysis approach. International Journal of Advertising39(2), 282-306.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
30
Proje
3
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
9
Proje
3
26
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

X
6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest